تابلو میخ نخ
توضیح مختصر درباره جنس و مواد بکار رفته در تابلو و نحوه بسته بندی و ارسال:

سفارش خرید تابلوی میخ و نخ: تابلوهای درست شده تماما کار دست میباشد و با ظرافت خاصی از سه اجزای میخ و نخ و چوب تشکیل شده است. چوب محصول ام دی اف تقویت شده و مرغوب که دارای رنگ خاصی میباشد که با ظرافت هر چه تمام برش و رنگ شده است. همچنین محصول دارای قاب بسیار زیبا از جنس ام دی اف میباشد که ارزش محصول را دو چندان میکند و برای هدیه و کادو گذینه ی بسیار مناسبی است و این قابلیت را دارد که شما متن دلخواه و سفارشی خودتون رو به ما ارسال کنید و ما آن را روی قاب محصول به زیبایی حک کنیم. جنس نخ مورد استفاده نیز از نخ مرغوب و ابریشمی میباشد.

تابلو بصورت رایگان با جعبه سفارشی از جنس چوبی ام دی اف (با متن و تصویر حک شده روی آن) بسته بندی و برای شما عزیزان ارسال خواهد شد

سفارش و خرید تابلوی نخی
  • شکل تابلو به صورت دایره ای
  • بافته شده با نخ و کاملا کار دست میباشد
  • ابعاد به قطر 60 و 80 و 100 سانتی متری
  • اجزای تابلو: نخ و میخ و چوب
  • تعداد رفت و برگشت نخ: 3000 بار
  • طول نخ بکار رفته در یک تابلو: تقریبا 2 کیلومتر (دو هزار متر)
  • چوب محصول ام دی اف تقویت شده و مرغوب میباشد
  • امکان حک متن و عکس دلخواه شما روی جعبه
  • با جعبه و بسته بندی چوبی (ام دی اف) بسیار زیبا و شکیل
  • ارسال رایگان به تمام نقاط ایران
نمونه تابلوهای نخی ایجاد شده:

هنر میخ و نخ

برخلاف بافتنی های معمول هیچ گره و بافتنی در این اثر انجام نمیشود بلکه تمامی نخ ها با کمک میخ های حاشیه چوب دایره ای شکل بطور مستقیم کشیده و به اطراف وصل میشوند به این صورت که نخ از یک میخ به میخی دیگر کشیده میشود تا یک اثر خلق شود. با هنر میخ و نخ با استفاده از یک نخ بلند، میخ و یک صفحه چوبی که اغلب به شکل دایره است میتوان پرتره‌های فوق العاده‌ای خلق کرد. هرچه نخ‌های بیشتری از یک منطقه عبور کند، تیره‌تر می‌شود و به این ترتیب سایه‌های مختلف شبیه طراحی‌های مدادی ایجاد می‌شود. این واقعیت که می‌توانید هر تصویری را تنها با یک خط راست ایجاد کنید باور نکردنی است. هر اثر از یک خط شروع واحد شروع شده و کم کم به یک نقاشی پیچیده با هزاران خط متقاطع تبدیل می‌شود.

 تابلوی میخ و نخ

یک تابلو بطور معمول از وصل شدن 3000 تا 4000 نخ از میخی به میخ دیگر درست میشود که به طول کلی 1.5 الی 2 کیلومتر (1500 تا 2000 متر) میرسد! یعنی در واقع با یک کار طاقت فرسا و ظریف مواجه هستیم. چوب استفاده شده به رنگ سفید و نخ ها نیز به رنگ مشکی میباشد که البته میتواند جای رنگ مشکی سایر رنگها مانند قرمز، آبی، سبز هم باشد. تصاویر چهره اشخاص را میتوان تبدیل به این تابلوی نخی زیبا کرد.

چگونه می توان از چنین طراحی محدودی یک پرتره پیچیده تولید کرد؟ آیا دنیای اطراف ما  هم به همین روش ما را فریب می دهد؟ با تکامل علم، ابزارها و آزمایش های جدید ثابت می کنند که جهان ما در مقایسه با آنچه فکر می کنیم بسیار پیچیده تر است. حواس ما بخش بسیار اندکی از واقعیت را ارائه می دهد. بنابراین، مغزهای ما پر از تصورات غلط و ایده های غلط است. تجربه ما از جهان نادرست و ناقص است. این پروژه درک ضعیف ما از واقعیت را به چالش می کشد و به عنوان تفسیری برای درک محدود ما از جهان عمل می کند.

برخی از آثار خلق شده از این هنر را میتوانید در زیر مشاهده می‌کنید

ویدیویی از طریقه بافتن تابلوی میخ و نخ

‫4/5 4 نظر